Kvalitet genom specialisering

Frågor och svar

 

Frågor och svar

Nedan har vi sammanställt en mängd frågor och svar. Om du har fler funderingar är du välkommen att kontakta oss.

Använder ni lab från utlandet?

Svar:

Nej. Vi använder Svenska certifierade tandtekniska lab. Detta för att säkerställa hög kvalitet säkerhet för patienten.

Har ni långa väntetider?

Svar:

Nej, vi försöker att hålla väntetiderna så korta som möjligt. En kirurgremiss är normalt hanterad inom en månad

Tar ni emot patienter utan remiss?

Svar:

Ja, det gör vi. Alla patienter är välkomna.

Är ni anslutna till försäkringskassan?

Svar:

Ja, vi är anslutna till Försäkringskassan och följer deras regelverk vad gäller ersättning för behandling av tandvård.

Har ni någon kvalitetuppföljning på den behandlingen ni utför?

Svar:

Ja. Vi följer kontinuerligt upp de behandlingar vi utför för att säkerställa den vård vi bedriver håller högsta möjliga kvalitet.

Vad kan jag förvänta mig efter ett kirurgiskt ingrepp?

Svar:

Normalt upplevs värk i efterförloppet under några dagar till en vecka. Vi skriver alltid ut ett recept på adekvat smärtlindrande medicin. En del patienter upplever svullnad i och runt operationsområdet vilket brukar vara som störst på tredje dyngnet efter operation för att sedan lägga sig. Några patienter får blåmärken i samband med operation, men dessa är ofarliga och försvinner efter en vecka. Det är inte ovanligt att känna sig febrig i under några dagar efter operation.

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används.